القمر الساهر


بسم الله الرحمن الرحيم


السلام عليكم ورحمة الله وبركاته


مع إنطواء ورقة الأمس, ومع إشراقة يوم جديد, ومع زقزقة عصافير الصباح, ومع تلاعب نسمات الهواء مع أوراق الأشجار, ومع تناغم صفاء السماء وبديع الورود , ومع أول رشفة من كوب النسكافيه الساخن

:::::::::::::::::::::::::::::::

أفتح مٌكنتي , لتشرق مع شٌرفات جدران المدونات , لعلي اقتبس من ضي أقماركم,, ما يضيء لي دربي

وأحكي مع قمري ,, فحكياتي مع قمري كثيرة

وأتركه يبعثر ضيه من بين الشرفات , ليضيف نسمات من الدفء والحنان



وبسم الله ابدا فتح شرفتي, وعلى ربي توكلت ,, وعلى الحبيب محمد صلى الله عليه وسلم صليت



ومع أخر رشفة من كوب النسكافيه

انتظروا حكاوي مع القمر الساهر
4 Responses
  1. غير معرف Says:

    فى انتظار ومتابعة لكل حكاويكى مع القمر الساهر

    ومبارك عليكي إفتتاح المدونة

    أختك rehabshams


  2. مرسي يا روبي
    دايما يا بنتى اول احدة تكونى عايا ربنا يخليكى ليا


  3. سقراط Says:

    انا عارف ان ده رد متأخر شوية
    بس انا عارف برضه هو قد ايه هايفرق
    لانى من 6 شهور كنت محتاج رد زى ده
    بناءا على فارق الخبرة البسيط والاقدمية اقدر اقولك انك هاتكونى مدوِّنة ممتازة
    لان عندك اللى يأهلك لده
    انا هاضيف مدونتك عندى
    علشان زواري القليلين جدا يبقي عندهم فرصة يقرأو حاجة تستاهل
    وان شاء الله ربنا يوفقك


  4. ياااه سقراط كلامك كبير عليا قوي

    ربنا يخليك

    وردك مش متأخر ولا حاجة ..انا لسه بقول بسم الله

    وفعلا كلامك أسعدني ..
    ////////
    استمر سقراط في مدونتك مهما طال بك الوقت . فسيأتي حتما اليوم الذي يهتدي اليك القراء ليقتبسوا النور من مُكنتك